Optymalizacja stron internetowych

Optymalizacja stron internetowych, to kluczowe działanie, które ma na celu, podwyższenie pozycji w wyszukiwarkach. Optymalizacją nazywamy szereg działań, zarówno on site jak i off site. Najlepszą formą omówienia zagadnienia jest przykład, czyli tak zwane case study.

Case study

Dla przykładu wybraliśmy stronę firmy, która zajmuje się doradztwem, sprzedażą oraz montażem drzwi wewnętrznych i wejściowych, Hermes Warszawa. Strona wymagała szeregu działań, których część opiszemy poniżej.

optymalizacja stron internetowych

Optymalizacja treści

Sklep internetowy, jak większość zawierał podstawowy błąd opisu produktów. Cała treść produktu była kopiowana ze stron producenta. Zduplikowana treść, powodowała to, że strony w większości nie były zaindeksowane lub ich pozycje były na dalekich stronach.

Dzięki rozbudowaniu podstron o użyteczne treści, została znacznie podwyższona wartość strony w wynikach na frazy związane z drzwiami. Dodatkowo pozytywny wpływ na widoczność miały opisy kategorii.

Optymalizacja techniczna.

Na stronie drzwi został zoptymalizowany kod strony, w wyniku czego witryna osiągnęła bardzo dobre wyniki w testach PageSpeed Insights. Czynnik prędkości działania strony ma ogromny wpływ na ocenę w algorytmie Google. Temat tego czynnika, jest świetnie opisany na blogu moz.com.

Do strony drzwi, dodaliśmy również dane strukturalne. Bardzo wiele sklepów ma pominięte te informacje. Jest to kolejny czynnik mający wpływ na indeksowanie strony.
Na temat danych strukturalnych jest wiele artykułów w sieci, więc nie będę się rozpisywał. Jeżeli masz ochotę sprawdzić stan swojej witryny, możesz odwiedzić stronę z narzędziem do weryfikacji, warto.

Zakres danych i wartości, możliwe do wprowadzenia na stronę, możesz sprawdzić na stronie https://schema.org/docs/schemas.html.
Optymalizacja off site

Strona drzwi Warszawa, została przeanalizowana kilkoma narzędziami, które przedstawiły stan i jakość witryn z linkami przychodzącymi. Po zastosowaniu odpowiednich narzędzi, strona została ‘oczyszczona’, z witryn o wątpliwej reputacji. W wyniku tego, po określonym czasie, znacznie podwyższyła się jej widoczność.
Dzięki wyeliminowaniu niekorzystnych domen, strona zyskała również wzrost istotnych czynników, podnoszących wartość domeny, co również miało pozytywny wpływ na jej wartość.

optymalizacja treści

Podsumowanie.

Działania optymalizacyjne strony, zajmującej się sprzedażą drzwi, miały kluczowy wpływ na jej wzrost wyników w wyszukiwarkach. Największy wkład pracy, miał miejsce w przypadku rozszerzenia opisów produktów. Mimo to, było to działanie, które zaowocowało wysoką skutecznością. Wkład pracy w rozwinięcie opisów, wyróżnił produkty i przyczynił się do podwyższenia jakości nie tylko dla Google ale i dla użytkowników strony.

Jest wiele operacji, które tu nie zostały opisane, ale stanowią unikatowe rozwiązania naszej firmy. Nie mogą być wystawione na ‘widok publiczny’.
Powyższe informacje, stanowią kluczową informację, która pomoże Ci w promocji swojej strony w wyszukiwarkach internetowych. Nie ma znaczenia, czy handlujesz drzwiami czy ubraniami, informacje mają zastosowanie uniwersalne.