Pozycjonowanie stron

Na wstępie warto wyjaśnić, czym jest pozycjonowanie stron. Jest wiele informacji na temat tej dziedziny. Jednakże, jak to w sieci bywa, nie wszystkie są wiarygodne. Warto o tym pamiętać, czytając poradniki tudzież informacje na ten i tematy pośrednie.

Wbrew krążącym w sieci informacjom, pozycjonowanie nie polega głównie na linkowaniu. Proces pozycjonowania składa się w głównej mierze z optymalizacji SEO. Optymalizacja to szereg działań on site oraz off site. Kolejnym czynnikiem, równie ważnym jest odpowiednie opracowanie content strony. Poniżej, krótki opis każdego z działań obejmujących pozycjonowanie stron.

Optymalizacja SEO

Odpowiednia optymalizacja techniczna kodu strony jest zbawienna dla indeksacji w wynikach wyszukiwania. Dzięki zastosowaniu odpowiednich kroków, możemy znacznie przyspieszyć działanie witryny. Dodatkowo podczas takich czynności uzupełniamy stronę o niezbędne elementy, które mają znaczenie w Google.

Stosowanie grafiki w nowych formatach to dziś konieczność. Pliki graficzne z rozszerzeniem webp lub jpg2, są bardzo przychylnie oceniane, ale co najważniejsze są mniejsze od klasycznych typów grafiki.

Kolejnym nieodzownym elementem w pozycjonowaniu stron jest uzupełnienie danych strukturalnych. Jest to bardzo istotny element strony, szczególnie, że stanowi znaczne ułatwienie analizy stron, przez roboty googlebot. Pełną dokumentację danych, możliwych do zaimplementowania znajdziecie na stronie https://schema.org. Nigdy nie zapominaj o uzupełnieniu tego czynnika na swojej stronie.

pozycjonowanie stron
content marketing

Content marketing

To kolejny element, który ma w sumie kluczowe znaczenie w procesie pozycjonowania. Dobry content to klucz do sukcesu. Pamiętaj, żeby opisy produktów i usług były użyteczne, odpowiedniej długości oraz były czytelne i zrozumiałe.

Pamiętaj, że dzięki odpowiedniemu opisowi, masz możliwość zasugerowania wyszukiwarkom fraz, na które chcesz być znaleziony. Nie zapominaj o nagłówkach i odpowiedniej długości akapitach. Tekst winien mieć przynajmniej 300 do około 600 słów. Oczywiście ciężko użyć takiego opisu w produkcie. Ale 3 – 4 zdania na temat praktycznego zastosowania lub użyteczności, będzie zbawienny i odróżni Twoją stronę na tle konkurencji.

Pozycjonowanie stron

I tu tak naprawdę przechodzimy do operacji, która nazywa się pozycjonowaniem stron internetowych. Choć tak naprawdę to zaledwie około 20% czynności mających wpływ na wysokość w rankingu wyszukiwarki Google.

Tak zwane linkowanie, jest nadal istotne, jest jednym z podstawowych i najważniejszych czynników, spośród kilkuset, mających wpływ na ocenę strony. Nie jest to wiedza tajemna, że strony przekazują między sobą ‘moc’. Więc jeżeli decydujesz się na zdobywanie linków, nie idź na ilość, lecz na jakość. Lepiej mieć kilka linków z mocnych stron internetowych niż kilkaset ze słabej jakości.

Pamiętaj również, że linkowanie na frazy, powinno być stosowane w około 30% linków. Pozostałe powinny odnosić się do nazwy strony lub firmy, czyli brandu. To bardzo istotna informacja, jeżeli się do niej nie zastosujesz, możesz się sparzyć.

Podsumowanie

Jak widzicie, pozycjonowanie to nie legendy, krążące po sieci. To ciężka praca oparta na dobrej strategii. Warto oczywiście decydując się na samodzielne pozycjonowanie, skonsultować się, nawet odpłatnie, z agencją lub freelancerem.

A jeżeli zależy Ci na dobrym efekcie, przemyśl czy nie lepiej zlecić tego sprawdzonej firmie. Z doświadczenia wiem, że inwestycja choć trzeba poczekać nawet kilka miesięcy, zwróci się z nawiązką. Ale podkreślam, sprawdź komu powierzasz swój biznes. Czytaj uważnie umowę i nie dawaj wiary za pracę za zero złoty, nie ma takiej możliwości. Życzę powodzenia.